Tweet |
726- Muktedi (imama uyan cemaat), iftitah tekbirini imamdan önce almamalıdır. Hatta farz ihtiyat gereği imamın tekbiri tamamlanmadan tekbir almamalıdır.
727- İmam tekbir aldıktan sonra, önceki saftakiler tekbir almaya hazır vaziyette olurlarsa, arka safta duranlar tekbir alabilirler.
728- Muktedi, farz ihtiyat gereği öğle ve ikindi namazının birinci ve ikinci rekâtında Fatiha ve zammı sure okumamalıdır; onun yerine zikretmesi müstehaptır.
729- Eğer imama uyan, sabah namazında ve akşam ile yatsı namazlarının birinci ve ikinci rekâtlarında imamın okuduğu Fatiha ve zammı sureyi işitirse, kelimeleri ayırt edemezse de Fatiha ve zammı sureyi okumamalıdır. Aynı şeklide imamın okuduğu Fatiha ve zammı surenin sadece bazı kelimelerini işitse, yine farz ihtiyat gereği Fatiha ve zammı sureyi okumamalıdır. Ama eğer imamın sesini işitmezse, Fatiha ve zammı sureyi sessiz okuması müstehaptır. Yanılarak sesli okursa, sakıncası olmaz.
730- Muktedi, namazın Fatiha ve zammı sure dışındaki tüm zikirlerini kendisi okumalıdır. Fakat imamın üçüncü ve dördüncü rekâtında ona uymuşsa, Fatiha ve zammı sureyi de okumalıdır.
731- Muktedi, imamı belirlemede yanılırsa, örneğin imamın “Ali” olduğunu düşünerek ona uyar ve namazdan sonra namazı kıldıran imamın “Ahmet” olduğu anlaşılırsa, eğer Ahmet adil olursa ve muktedi de cemaat namazına uymayı belli bir ferdin imamlığına bağlamamışsa, cemaat namazı sahihtir. Ama eğer imama uyması, belli bir ferdin “Ali” imamlığına kayıtlı ve bağlı ise, bu durumda cemaatle namazı batıldır ve namazın herhangi bir rüknünü artırmamışsa, namazı münferit olarak sahihtir.
732- Muktedinin, namazın, hükmü yukarıda açıklanan iftitah tekbiri dışındaki zikirlerini [1] imamdan önce söylemesinin sakıncası yoktur. Ancak iftitah tekbiri dışındakileri işitir veya imamın ne zaman ne söylediğini bilirse, imamdan önce söylememesi müstehap ihtiyattır.
733- Muktedi, namazın fiillerini imamla birlikte veya ondan biraz sonra yerine getirmelidir. Eğer bilerek imamdan önce veya ondan bir süre sonra yaparsa, namazı münferit olarak devam ettirmelidir.
734- Yanılarak imamdan önce rükûa giderse, rükûdan kalkıp namazı imam ile tamamlamalıdır ve kılınan namaz sahihtir. Eğer başını kaldırmaz ve imam yetişinceye kadar o hâlde beklerse, namazı yine sahihtir.
735- İmam kalkmadan önce yanılarak rükûdan kalkan muktedi, imam hâlâ rükûdaysa, hemen rükûa dönmelidir; bu durumda rükün olan rükûun fazla olması namazı batıl etmez. Ama eğer rükûa döner ve rükûa varmadan önce imam kalkarsa, namazı batıl olur.
736- İmamdan önce yanılarak secdeye giderse, kalkıp imamla beraber secdeye gitmelidir ve bu şekilde kılınan namaz sahihtir.
737- Yanlışlıkla imamdan önce secdeden kalkar ve imamın secdede olduğunu gördüğü için tekrar secdeye gider, ancak secdeye varmadan imam kalkarsa, namazı sahihtir. Fakat bu durum her iki secdede de tekrarlanırsa, namaz batıl olur.
738- Yanlışlıkla imamdan önce rükû veya secdeden kalkan kimse, yanılarak veya imama yetişemeyeceğini sanarak rükû veya secdeye gitmezse, namazı sahihtir.
739- İmam, yanlışlıkla kunut olmayan bir rekâtta kunut okursa, muktedi kunut okumamalıdır. Ama imamdan önce rükûa gidemez veya imam kalkmadan önce kalkamaz, imamın kunutunun bitmesini bekleyip, sonra namazın geri kalan kısmını imamla tamamlamalıdır.
740- İmam, teşehhüt bulunmayan bir rekâtta teşehhüt okumaya başlarsa, muktedi teşehhüdü okumamalıdır. Ama imam kalkmadan önce de kalkamaz, imamın teşehhüdünün bitmesini bekleyip, sonra namazın geri kalan kısmını imamla tamamlamalıdır.
-----------
[1]- Namazın cüzleri iki kısımdır:
a) Namazın zikirleri (sözleri): İftitah tekbiri, Fatiha, zammı sure, zikirler, teşehhüt ve selam gibi namazın okunan cüzleri.
b) Namazın fiilleri: Kıyam, rükû, secde, secdeden sonra oturma gibi namazda yapılan cüzler.
gaziantep escort,mersin escort,gaziantep escort,seks hikayeleri
yatırımsız deneme bonusu deneme bonusu veren siteler 2024
tesettürlü escort ,fatih escort ,türbanlı escort ,travesti escort ,taksim escort ,beylikdüzü escort ,çapa escort