Bugun...



İslami İnançta Hz. Mehdi’nin (a.f) Zuhuru - 3

Siyasetçiler, sömürücüler, bulanık zihinli padişahlar... ona galebe etmişler ki, o da Mehdilik inancının Şialığa mahsus bir inanç olduğunu savunuyor.

facebook-paylas
Tarih: 25-02-2022 11:50

İslami İnançta Hz. Mehdi’nin (a.f) Zuhuru - 3

İbni Haldun kendi mukaddimesinde uzun bir fasıl açmış, orada acaib akıl almaz tezatlara düşmüş ve açık yanlışlıklar yapmıştır.

Üstat Şakir onun bazı yanlışlıklarını naklettikten sonra şöyle diyor: O, ayrı bir siyasi görüşe sahip olduğu için “Mehdi” hakkındaki hadisleri taz’if etmiştir. Onun mukaddimesinin bu faslı yanlışlıklarla dolu olup, hadis ricallerinin isminde bile bir çok yanlışlıklar yapmıştır. İşte bunun için kimsenin ona itimat etmemesi gerekir.

Üstat Ahmed Muhammed Sıddık bu konuda “İbrazu’l Vehmil Meknun en Kelami İbni Haldun” adında ve onu reddetme unvanında bir kitap yazmıştır. Ehli Sünnet ve Şia alimleri bu tür geçersiz, boş ve asılsız iddia ve görüşlere her ne kadar genişçe cevap vermiş ve Mehdilik inancının sadece Şia’ya mahsus değil de bütün Müslümanların kabullendiği bir inanç olduğunu ispat etmişlerse de biz de ilaveten şunları ekliyoruz:

1- Şia’nın bütün düşünce ve inançları mekteb ekolü olarak islami bir inançtır. Şia, İslami inançtan başka hiçbir inanca sahip değildir. Şia, akaid ve inançlarının tek sened ve medreki (delili) Allah’ın kitabı ve Hz. Peygamber’in (s.a.a) sünnetidir. İşte bunun için bir şeyin Şia inancı olup da İslami inanç olmaması mümkün değildir.

2- Hz. Mehdi’nin (a.f) zuhuruna olan inanç, Şia’ya mahsus bir inanç değil, genel bir inançtır. Nitekim Ehlisünnet alimleri de İslami bir inanç oluşunda ittifak etmişlerdir.

3- Sizce bir inancın İslami olmasının ölçüsü nedir? Eğer Kur’an-ı Kerim’in bazı ayetleri bu inanca işaret etmiş ve böylece tefsir olmuşsa, bu inanç yinede mi İslami sayılmaz?

Ehli sünnet kaynaklarında bu inancın sahih oluşuna dair naklolunan mütevatir sahih rivayetlerde mi bu inancı İslami etmez?

Eğer sahabeler, tabiinler, tabiinlerin tabiinleri bu inancı kabullenselerde mi İslami sayılmaz? Eğer bütün şahitler, kanıtlar, deliller, tarihi hadiseler bu inancın bütün İslam ümmetine ait genel ve makbul bir inanç olduğunu ispat etsede mi, bu İslami bir inanç sayılmaz?

Eğer “Mehdi” konusu hakkında Ebi Davud’a ait olan “Kitabu’l Mehdi”, Şevkaniye ait olan “Et-Tevzih” ve İslam’ın birinci asrında yani Asr-ı Saadet’de “Mehdi” hakkında İslam büyükleri tarafından Mehdiliğin makbul bir inanç olduğuna dair yazılan kitaplar mevcut olsada mı, bu inanç İslami sayılmaz?

Öyleyse lütfen siz söyleyiniz: Bir inancın İslami inanç olması için ölçü nedir? Lütfen bunu söyleyiniz ki, biz de bu ölçüye göre sizinle konuşup, size cevap verelim. Elbette sizler de çok iyi biliyorsunuz ve aynı şekilde Müslümanlarda biliyorlar ki, saydığımız mezkur şeylerin dışında İslami inançları tanımanın başka bir yolu ve ölçüsü yoktur. Siz isteseniz de, istemeseniz de zikrolunan yolların hepsinde Mehdilik inancı ispat olmuş ve tüm Müslümanlar tarafından kabullenilmiştir.




Bu haber 686 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER MEHDEVİYET Haberleri

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
HAVA DURUMU
İLAN PANOSU

Web sitemize nasıl ulaştınız?


NAMAZ VAKİTLERİ
HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI YUKARI