Tweet |
Üstad Muhammed Rıza Hakimi'nin "Batının Güneşi" adlı değeri! eserinde yazmış olduklarını aynen buraya aktarıyor ve bu rivayetlerin ihtivasının yanı sıra Üstadın da edibane yazısından faydalanmak istiyoruz:
A) Dinî Siret
Hz. Mehdi (a.f) Allah'ın karşısında, Allah'ın azameti karşısında huşu edendir; çok huşu eden, kanatlarını açıp, başını aşağı dikerek gökyüzünün zirvesinden yere doğru inen bir kartal gibi. Hz. Mehdi (a.f), Allah'ın celali karşısında böyle huzu ve huşu edendir. Allah ve yüceliği onun vücudunda tecelli etmiş ve varlığın tümü onu kendine gömmüştür.[1] Hz. Mehdi (a.f) adildir; kutlu ve tertemiz. O, hakkın bir zerresinden dahi geçmez. Allah, onun eliyle İslam dinini aziz edecektir... Hz. Mehdi (a.f) her an Allah korkusunu kalbinde taşımaktadır. Ve Allah'ın katında sahip olduğu takarrub (yakınlık) makamından dolayı da gururlanmaz. O dünyaya gönül bağlamaz ve (bunun için de) taş üstüne taş yığmaz. Onun hükümetinde ilahi had ve cezanın uygulanması dışında kimseye kötülük edilmez.[2]
B) Ahlaki Siret
Hz. Mehdi (a.f) haşmet, sükunet ve vakar sahibidir. Hz. Mehdi (a.f) kalın elbiseler giyer ve arpa ekmeği yer. Hz. Mehdi'nin (a.f) ilim ve bilmi herkesden daha çoktur. Hz. Mehdi (a.f), Hz. Peygamber’in (s.a.a) adını taşımaktadır ve ahlakı da Muhammedî (s.a.a.) ahlaktır.[3]
Hz. Mehdi (a.f), alevli hidayet meşalesiyle alemde dolaşır ve salihler gibi yaşar.[4]
C) Ameli Siret
Hz. Mehdi’nin (a.f) zuhur ve kıyamında her şey dostluk ve beraberlik olacaktır; öyle ki, herkes ihtiyacı olan şeyi, hiçbir engelleme olmadan başka birinin cebinden alacaktır.[5]
Hz. Mehdi’nin (a.f.) zamanında müminler, birbirleriyle yaptıkları muamelelerde kâr etmeyecekler.[6] Kalplerdeki kinler atılacak; her yeri huzur ve emniyet saracaktır.[7]
Hz. Mehdi (a.f), başkalarının isteğini yerine getirecek, onlara mal dağıtacak ve bahşişte bulunacaktır. Kendi devletinin idarecilerine ve memurlarına çok sıkı davranarak, titizlik gösterecektir. Güçsüzlere ve fakirlere şefkatli ve mihriban davranacaktır.[8]
"Hz. Mehdi (a.f) kendi devletinin idarecilerine sıkı davranacak, miskinlere karşı şefkatli ve yoksullara karşı çok cömert olacak. Hz. Mehdi’nin (a.f) alameti budur."[9]
Hz. Mehdi (a.f), fakirlere karşı öyle bir şekilde davranacak ki, kendi eliyle onların ağzına yağ ve bal koyacaktır.[10] Hz. Mehdi (a.f), aynı Emirü’l Müminin (a.s) gibi yaşayacak; kuru ekmek yiyecek ve takvayla yaşayacaktır.[11]
D) İnkilâbi Siret
Hz. Mehdi (a.f), her hak sahibinin hakkını alıp kendisine verecek, hatta eğer birinin hakkı başkasının dişleri arasında bile olsa, haksızlık yapan ve gasıb insanın dişleri arasından onu çıkaracak ve hak sahibine döndürecektir.[12] Hz. Mehdi (a.f) kıyam ettiğinde cizye kaldırılacak ve gayri müslim kalmayacaktır. O, kılıçla halkı Allah'ın dinine davet edecek; kabul etmeyenlerin boynunu koparacak; isyan ve serkeşlik eden herkesi ezecektir.[13] Hz. Mehdi (a.f) Küfe şehrine girecek ve her münafığı, şüphe ve tereddüte inanan herkesi öldürecek; sarayları yıkacak ve orada yerleşmiş olan orduyu kılıçtan geçirecektir. Allah razı ve hoşnut oluncaya kadar zalimleri ve onların yardımcılarını böyle öldürecektir.[14] Hz. Mehdi (a.f), zekatı engelleyeni öldürecek ve mühsin zinada bulunanı şahid istemeden taşlayacaktır.[15]
Zürare b. A'yan şöyle diyor: İmam Muhammed Bakır'a (a.s.) sordum ki “Hz. Kâim (a.f), Peygamber (s.a.a.) gibi mi halka davranacak?” Buyurdu: Heyhat, heyhat, Peygamber (s.a.a) din yolunda halkın muhabbetini kazanmak ve kalpleri birleştirmek için onlara mülayim davranıyordu. Fakat Kâim (a.f) kılıçla ve öldürmekle halkın karşısına çıkacaktır. Allah, ona öldürmeyi ve kimsenin tövbesini kabul etmemeyi emretmiştir. Hz. Mehdi (a.f) ile muhalefet ve düşmanlık edenin vay haline[16] Mehdi (a.f), sadece ve sadece kılıcı tanır. O kimsenin tövbesini kabul etmez ve Allah'ın hükmünü icra ve Allah'ın dinini istikrar etme yolunda kimsenin sözüne kulak asmayacak ve kimsenin kınamasına aldırmayacaktır.[17]
-------------------
[1]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 280 ve 300.
[2]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 280 ve 300.
[3]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 281-282 ve 266 ve 300.
[4]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 281-282 ve 266 ve 300.
[5]- el-İhtisas (Şeyh Müfid), s. 24.
[6]- Vesailü’ş-Şia, Ticaret babları.
[7]- Biharü’l Envar, c: 10.
[8]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 276-277.
[9]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 276-277.
[10]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 297.
[11]- el-Gaybet (Nümani). Biharü’l Envar, c. 52, s. 359.
[12]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 279-282-283.
[13]- el-Mehdiyyi’l Mev'ud, c. 1, s. 279-282-283.
[14]- el-irşad (Şeyh Müfid). Biharü’l Envar, c. 52, s. 338.
[15]- ikmalü’d-Din. Biharü’l Envar, c. 52, s. 353.
[16]- el-Gaybet (Nümani). Biharü’l Envar, c. 52, s. 353.
[17]- el-Gaybet (Nümani). Biharü’l Envar, c. 52, s. 353.
gaziantep escort,gaziantep rus escort,gaziantep escort,seks hikayeleri