Bugun...



Peygamber (s.a.a) Nezninde Hz. Fatıma'nın (a.s) Makamı -1

Hz. Zehra'nın (s.a) fazileti hakkında Resulullah'tan (s.a.a) nakledilen rivayet ve hadisler.

facebook-paylas
Tarih: 30-12-2020 15:01

Peygamber (s.a.a) Nezninde Hz. Fatıma'nın (a.s) Makamı -1

Eğer gerçekten de bu nurlu cevher ve fazilet örneği Hz. Fatıma (s.a) hakkında mevcut olan sahih ve sarih hadislerin tümünü nakletmek istesek# bu küçük makaleye sığdıramayız. Ama on iki hadisi nakletmekle yetiniyoruz.

   1. Hadis

  Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmuştur: Cennet ehli kadınların en faziletlisi Hüveylid kızı Hatice, Muhammed'in kızı Fatıma, Muzahim'in kızı ve Firavun'un eşi Asiye ve İmran'ın kızı Meryem'dir.

   Ehl-i Sünnet'in hadis erbabı ve ravilerinden bir çoğu bu hadisi nakletmişlerdir ki hepsinin adını zikretmek mümkün olmadığından onlardan sadece Ahmed b. Hanbel[1] Ebu Davud,[2] Kasım b. Muhammed[3] gibi meşhur şahsiyetlerin adını vermekle yetiniyoruz.

   2. Hadis

   Hz. Resulullah (s.a.a) şöyle buyuruyor: Dünya kadınlarının en hayırlısı dört tanedir: Meryem binti İmran, Asiye binti Mzahim, Hadice binti Hüveylid ve Fatıma binti Muhammed (s.a.a)

   Bu hadisi, Dünya kadınlarının en hayırlısı cümlesiyle Ehl-i Sünnet'in Ebu Davud ve Abdulvaris b. Süfyan gibi bir çok muteber muhaddisleri, Enes ve Ebu Hureyre'den nakletmişlerdir. [4]

   3. Hadis

  Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyuruyor: Sana dünya kadınlarından Meryem binti İmran, Hatice binti Huveylid, Fatıma binti Muhammed ve Asiye yeter.

   Bu beyanda da bu dört kadın beşeriyet dünyasının dört örnek şahsiyeti olarak zikredilmiştir. Ehl-i Sünnet alimlerinden bazıları da bu hadisi aynı ibaretler ile nakletmişlerdir. Tirmizi, [5] Ebu Davud ve Şabi, [6] de bu kimselerdendir.

  Bu üç rivayet ve benzeri rivayetler açık bir şekilde bu faziletli ve iffetli dört kadının, insanlık dünyasının tüm kadınlarından daha üstün ve değerli olduklarına delalet ediyor. Ama bu dördünden hangisinin diğerlerinden daha faziletli ve üstün olduğu beyan edilmemiştir.

   Ama Hz. Peygamber'in (s.a.a) Ehl-i Beyti ve tahir İmamlardan (a.s) nakledilen birçok rivayetler ve mütevatir hadislerden, Hz. Peygamber'in (s.a.a) kızı Hz. Fatıma'nın (s.a) onların en faziletlisi olduğu anlaşılmaktadır. Bu rivayetler sarih ve açık olup tevil ve tevcih edilir bir yanı da yoktur.

  Eğer bu hadis ve rivayetler de olmasaydı, bu büyük kadının üstünlük ve fazileti hakkında onun peygamberlerin en büyüğü olan Hz. Muhammed'in (s.a.a) bedeninin bir parçası olması yeterliydi. Tüm alemde Hz. Resulullah'ın (s.a.a) eşi ve benzeri olmadığı gibi, dünya kadınları arasında da Hz. Fatıma'nın (s.a) eşi ve benzeri yoktur.

   Hz. Fatıma'nın (s.a) dünya kadınlarının en üstünü ve değerlisi olduğu hususunu Ehl-i Sünnet'in birçok büyük alimleri de kabul etmişler, birçok araştırmacıları da bunu açıkça beyan etmişlerdir. Bazı araştırmacı alimleri de onların görüşlerini nakletmiştir. Mesela Ehl-i Sünnet'in çağdaş alimlerinden olan Nebhani şöyle diyor: Birçok araştırmacı alimler, Hz. Fatıma'nın (s.a) dünya kadınlarının (hatta Hz. Meryem'de dahil) en üstün ve faziletlisi olduğunu söylemişlerdir. Bu alimler arasında Taki Sebeki Celaluddin-i Suyuti, Bedri Zerkeşi ve Taki Mükrizi gibi kimseler de vardır. Sebeki'den bu hususta bir soru sorulunca şöyle demektedir: Biz peygamberin kızı Fatıma'nın en faziletli kadın olduğuna inanıyoruz. İbn-i Ebi Davud'dan da bu hususta bir soru surulunca şöyle dedi: Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmaktadır: Fatıma benim bir parçamdır. Gerçekten de Fatıma eşsiz ve benzeri olmayan biridir.

   Manevi de birçok eski ve yeni alimlerden bu konuyu nakletmektedir.

   4. Hadis

   Sadece Ebu Davud'un İbn-i Abbas'tan naklettiği bir hadiste güya Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmaktadır: Meryem binti İmran'dan sonra cennet ehli kadınların efendisi Fatıma binti Muhammed, Hatice ve Asiye'dir. [7]

   Bu hadis de bu dört kadının dünya kadınlarının en üstünü olduğunu delalet etmektedir. Ama zahiren Meryem'in Fatıma'dan daha faziletli olduğu istifade edilmektedir.

   Ama hem sayıları daha çok, hem senedleri daha sağlam ve sahih ve hem de delalet sağlam ve sahih ve vazih olan birçok hadisler bu hadisin tam tersi bir manaya delalet etmektedir. Yani Hz. Zehra'nın (s.a) Hz. Meryem'den de üstün olduğunu beyan etmektedir.

   O halde bu hadisi terkedip bir kenara bırakmak zorundayız. Üstelik bu hadis şia alimleri tarafından da kabul görmemiş ve nakledilmemiştir.

   5. Hadis

   Buhari, Müslim, Tirmizi, Ahmed b. Hanbel, “el-Cem Beyn’es-Sahiheyn” ve “el-Cem Beyn’es-Sihahis” kitablarının yazarları, İbn-i Abdulbir, Muhemmed b. Sa'd ve benzeri kimseler Musa, Ebu Avane, Furas, Amir, Mesruk gibi ravilerin vasıtasıyla Aişe'den şöyle nakletmektedirler. [8] Hz. Peygamber (s.a.a) bir gün hastalanmıştı. Ben de peygamberin diğer hanımlarıyla birlikte, onun huzurunda idik. Aniden Fatıma içeri girdi. O, aynı babası gibi yürüyor ve babası gibi adım atıyordu. Peygamber aziz kızını görünce çok sevindi ve şöyle buyurdu: “Aferin kızım!” Daha sonra da kızını yanına oturttu ve kulağına yavaş bir şekilde birşeyler söyledi. Hz. Zehra aniden hüngür hüngür ağlamaya başladı.

  Hz. Peygamber kızını mahzun ve ağlar görünce, yine yavaşça kulağına birşeyler söyledi. Fatıma (a.s) bu defa da sevindi ve çok tatlı bir şekilde gülümsedi. Hz. Peygamber'in hanımlarından sadece ben ona dedim: Bizim içimizden seni kendisine sır ehli seçmiş ve sen de ağlıyorsun. Aişe diyor ki, Hz. Peygamber kalkınca ben Fatıma'ya bunun sırrını sordum. Ama o şöyle buyurdu: Asla! Hz. Resulullah'ın sırrını hiç kimseye ifşa etmem. Hz. Resulullah vefat ettikten sonra “Benim senin üzerine olan hakkım için şimdi o günkü hadiseyi izah et” dedim. Hz. Fatıma şöyle buyurdu: Evet, şimdi söyleyeceğim. Ben babamın ilk sözlerine ağladım. Babam şöyle buyurdu: Cebrail her yıl bir defa beni ziyarete gelirdi. Ama bu yıl iki defa ziyaret etti. Bu da benim ecelimin yaklaştığını gösteriyor. Takvalı ol ve daima sabırlı olmaya çalış. Ben senin için en iyi ibret aynasıyım. Bu sözleri duyunca gördüğün gibi şiddetli bir şekilde ağladım. Babam benim üzüldüğümü görünce şöyle buyurdu: Ey Fatıma, acaba mümin kadınların (veya İslam ümmetinin kadınlarının) en üstünü olmak istemez misin? İbn-i Hacer “İsabet” adlı kitabında ve birçok muhaddisler ise, “Dünya kadınlarının en üstünü” diye nakletmişlerdir.

   Velhasıl bu yüzde yüz sahih olan hadis, bu büyük kadının fazilet ve üstünlüğüne delalet etmektedir. İbn-i Sad “Tabakat” kitabında ve benzeri kimseler de bu hadisi Ümmü Seleme'den “Cennet ehli kadınların en üstünü” şeklinde nakletmişlerdir. [9] Hakeza Aişe'nin Hz. Peygamber'in (s.a.a) vefatına dek Hz. Fatıma'dan (s.a) bu olayın sırrını sormadığı yer almıştır.

   6. Hadis

   Hz. Zehra (s.a) biraz rahatsızlanınca Hz. Peygamber (s.a.a) kızını ziyaret etti. Ona “Kızım nasılsın?” diye buyurdu. Hz. Fatıma (s.a), “Hastayım ve yiyecek hiçbir şeyimizin olmayışı, beni daha fazla rahatsız ediyor” dedi. Hz. Resulullah (s.a.a), “Dünya kadınlarının en üstünü olmak istemez misin?” diye buyurdu. Hz. Fatıma (s.a): “Babacığım! Acaba bu makam Meryem binti İmran'a mahsus değil midir?” diye sordu. Hz. Resulullah (s.a.a), “O kendi zamanındaki kadınların en üstünüydü. Bu asırda ise, dünya kadınlarının en üstünü sensin. Allah'a andolsun seni öyle biriyle evlendirdim ki, hem dünyada ve hem de ahirette büyüktür.”

   Bu hadisi rivayet hafızları ve rivayetleri senedleriyle birlikte kaydeden kimseler (Abdulbir “İstiab” kitabında ve diğerleri) nakletmişlerdir.

 

 

-----------------

[1]- Ahmed b. Hanbel “Mesned” kitabında (1. cüz, s. 293) İbn-i Abbas'tan naklediyor.

[2]- Ebu Davud da “İstiab” (Hz. Hatice'nin şerh-i halinde) adlı kitabında

[3]- Kasım b. Muhammed de “İstiab” (Hz. Zehra'nın şerh-i halinde) adlı kitabında nakletmişlerdir.

[4]- Ebu Davud bu hadisi “İstiab” adlı kitabında Hz. Hatice'nin şerh-i halinde) Enes'ten nakletmiştir. Abdulvaris de “İstiam” (Hz. Hatice ve Zehra'nın şerh-i halinde) adlı kitabında Hureyre'ye istinaden nakletmiştir.

[5]- Nebehani'nin “Erbain” kitabında (s. 220) Tirmizi'nin Enes'ten naklettiğini yazmıştır. Serrac da yanı şahıstan rivayet etmiştir. (Nitekim “İstiab” -Hz. Zehra'nın şerh-i hali adlı kitapta yer almıştır.)

[6]- “İstiab”, Hz. Hatice'nin şerh-i halinde yani kitapta Zehra'nın şerh-i halinde Ebu Davud ve Şa'bi de Cabir'den nakletmiştir.

[7]- “İstiab” kitabından naklen Hz. Hatice'nin (a.s) şerhi halinde

[8]- Buhari “Sahihin”de 4. cilt s. 64 Melihiyye baskısı, yıl 1332 ve Müslim “Sahihin”de, 2 Cüz, Hz. Fatıma'nın faziletleri bölümü çeşitli senetlerle Aişe'den nakletmiştir. Ahmed b. Hanbel “Müsnedin”de 6. cüz, s. 282, Abdulbir “İstiab” kitabında (Hz. Zehra'nın şerhi halinde) Muhammed b. Sad da Hz. Zehra'nın şerh-i halinde, “Tabakat” kitabının 8. cüzünden yine tabakatın 2. cildi Hz. Peygamber'in (s.a.a) hastalığında buyurduğu hadisler bölümünde nakletmiştir.

[9]- Ebu Ya'lide Hz. Zehra'nın şehr-i halinde ve birçok muhaddislerde Ümmü Seleme'den nakletmiştir.




Bu haber 1146 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER EHLİBEYT Haberleri

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
HAVA DURUMU
İLAN PANOSU

Web sitemize nasıl ulaştınız?


NAMAZ VAKİTLERİ
HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI YUKARI