Tweet |
Rivayetlerden anla??ld??? kadar?yla zuhur hareketi hakk?ndaki rivayetlerde geçen Türklerden maksat, Ruslar ve onlar?n etraf?ndaki Do?u Avrupa milletleridir. Evet, bunlar hâlihaz?rda Hristiyanl?k dinine mensupturlar ve tarihî aç?dan Roma ?mparatorlu?u'nun sömürgesi say?l?rlar, hatta Rumlar?n vârisleri olduklar?n? iddia eder, Almanlar ve di?erleri gibi kendi krallar?n? “Kayser” (Sezar) ad?yla anarlar. Ama ne var ki:
Birincisi: Bunlar asl?nda, Do?u'nun çe?itli bölgelerinden olan ve Asya-Avrupa ?rk?ndan say?lan kabilelerdir ki, tarih ve rivayetlerde "Türk kabileleri ve milletleri" olarak adland?r?l?rlar. Dolay?s?yla bu isim Türkiye ve ?ran Türklerine ilaveten Tatar, Mo?ol, Bulgaristan, Rusya ve bunlar?n d???ndaki kabileleri de kapsamaktad?r.
?kincisi: Bunlar?n as?l ve ilk dini Hristiyanl?k de?ildi, bu inanç sonradan o bölgelere yay?lm??t?r. Ama yüzeysel ve sathi bir ?ekilde yayg?nla?t???ndan, maddiyatç? ve ?irk içerikli Bat? Avrupa halklar?ndakinden daha kötü bir duruma dü?mü?lerdir. Belki de bu sebepten dolay? materyalist komünizm nazariyesine teslim olmu? ve bu teori kar??s?nda gerekli mukavemeti gösterememi?lerdir.
Üçüncüsü: Türklerin Müslümanlara yönelik sald?r?s?n? konu eden baz? rivayetler, Hicrî yedinci yüzy?lda bizim topraklara sald?ran Mo?ol Türklerinin hareketine uyarlansa da ba?ka rivayetler, Türklerin Hz. Mehdi'nin (a.f) zuhuru döneminde harekete geçece?ini, Müslümanlara kar?? Rumlarla i?birli?i yapacaklar?n? ve aralar?nda ihtilaf?n olu?aca??n? beyan ediyor. Bu olay ise ancak Ruslarla uyum içindedir ve e?er zuhur olaylar? uzun sürerse, Rusya devletinin Türk kökenli topluluklar?n?n mirasç?lar? olan halklara uyarlan?r.
?imdi zuhur döneminde Türklerin rolünü aç?klayan bu rivayetlerden birkaç?na dikkat edelim:
a) Onlar?n ve Rumlar?n eliyle Müslümanlara kar?? ba?lat?lan son fitne hakk?ndaki rivayetler.
Bu, sadece Ruslar?n ve Bat?l?lar?n bu yüzy?l?n ba?lar?nda ?slam topraklar?na sald?r?s?yla yorumlanabilir. Sürekli devam edecek olan bu fitneyi yüce Allah Hz. Mehdi'nin (a.f) zuhuruna ortam haz?rlayacak hareketle ve ard?ndan onun mübarek zuhuru ile ortadan kald?racakt?r.
b) Süfyanî'nin Türklere kar?? sava??ndan bahseden rivayetler de bu kabildendir.
Ben Süfyanî'nin ?am veya civar?nda Türklerle sava?aca??na delalet eden rivayete rastlamad?m. Ama Suriye, Irak ve Türkiye s?n?r?nda bulunan K?rk?siya'da Süfyanî ve Türkler aras?nda meydana gelecek ?iddetli çat??madan bahseden birçok rivayet elimize ula?m??t?r. Bu çat??ma ise, F?rat Nehri'nin suyolunda veya yak?nlar?nda bir yer bulunan hazine üzerinde anla?mazl??a dü?melerinden kaynaklanacakt?r.
Ayr?ca, bu çat??madaki Türklerden Ruslar de?il de Türkiye Türkleri kastedilmi? olabilir. Çünkü Ruslar?n Türklerle olan bu sava?ta Süfyanî'nin yan?nda yer al?p onu gizlice desteklemesi mümkündür.
c) Azerbaycan'?n Türklerle kar?? kar??ya geldi?i devrime i?aret eden rivayetler.
?mam Cafer Sad?k'tan (a.s) ?öyle rivayet edilir: “Azerbaycan bizim için gereklidir. Hiçbir ?ey onun kar??s?nda dayanamaz. Bizim devrimcimiz k?yam etti?inde, kar üzerinde sürünerek gitmekle olsa bile ona do?ru ko?un”.[1]
Azerbaycan'?n gerekli olmas? ve hiçbir ?eyin onun kar??s?nda dayanamamas? yönündeki ?mam'?n sözü ?u anlama gelebilir: Azerbaycan'da veya oran?n halk? taraf?ndan hidayete erdirici bir hareket olacak. ??te bundan sonra zuhur alametlerini beklemek gerekir. Fakat a?a??daki rivayetten, bu olay?n Ruslarla kar??la??ld???nda gerçekle?ece?i anla??lmaktad?r.
Allah Resulü'nün (s.a.a) ?öyle buyurdu?u rivayet edilir: “Türkler taraf?ndan iki ayaklanma gerçekle?ecek ve onlardan birinde Azerbaycan viran olacakt?r. Cezire'de vuku bulacak bir di?er k?yamda ise, zifaf odas?nda bulunan gelinler deh?ete dü?ecek. ??te bu s?rada Allah Müslümanlara yard?m edecektir. Allah'?n büyük kurbanl??? da onlar?n içinde olacakt?r”. [2]
Bu rivayet tek ba??na incelendi?inde, Mo?ollar?n ?slam ülkelerine sald?r?s?yla alakal? oldu?u söylenebilir. Çünkü onlar ilk a?amada Azerbaycan'a gelmi? ve oray? viran etmi?ler, ard?ndan F?rat k?y?lar?nda Müslümanlar?n eliyle yenilgiye u?ram?? ve Calut P?nar? ile di?er yerlerde aralar?nda birçok kurbanl?k olmu?tur.
Ama bu rivayet, öncesinde aktard???m?z rivayetle birlikte ele al?nd???nda, Türklerden maksad?n Ruslar oldu?u ihtimali gündeme gelir. ?öyle ki Ruslar?n birinci sald?r?s? ?kinci Dünya Sava??'ndan önce ve sonra gerçekle?mi? ve o sald?r?da Azerbaycan'? i?gal etmi?ler. ?kinci sald?r?lar? ise Irak'la Suriye aras?nda bulunan K?rk?siya yak?nlar?ndaki Cezire bölgesine olacak ve onlar?n bu bölgeye sald?r?s? Süfyanî'nin ortaya ç?k?? zaman?na denk gelecektir. Müslümanlar?n o çat??mada zafer elde etmelerinin anlam? da, ?slam dü?manlar?n?n dolayl? bir ?ekilde helak olmas?d?r. Çünkü K?rk?siya bölgesindeki çat??mada Müslümanlar?n zafere ula?mas?n? sa?layan bir hareket veya hidayet bayra?? yoktur. ??te Peygamber Efendimizle (s.a.a) Masum ?mamlar?n (üzerlerine selam olsun) bu sava? hakk?nda müjde vermesi, söz konusu sava?ta zalimlerin birbirlerinin silahlar?yla ortadan kald?r?lmalar?ndan dolay?d?r.
d) Türklerin Cezire bölgesiyle F?rat k?y?lar?na yerle?mesini ifade eden rivayetler.
Bu rivayetlerdeki Türklerden de maksat Ruslar olabilir. Çünkü onlar?n bu bölgeye geli?i, Rumlar?n Filistin k?y?lar?na ve Ramla bölgesine yerle?mesiyle ayn? zamana denk geliyor.
K?rk?siya, Diyarbak?r ve Cezire-i Rabia olarak bilinen Cezire'nin yak?nlar?ndaki bir bölgenin ad?d?r. Dolay?s?yla tarih kitaplar?nda söz konusu edilen "Cezire", Arabistan Yar?madas? (Ceziretu'l-Arab) veya adalar de?il, bu bölgedir.
Bunun, Mo?ol Türklerinin hicrî yedinci as?rda Cezire ve F?rat k?y?lar?na gelip yerle?mesiyle (ki baz?lar? bunu ?mam'?n zuhur alametlerinden biri olarak kabul etmi?tir) bir çeli?kisi yoktur. Çünkü zuhurun alametlerinden olan, onlar?n önce oraya yerle?mesi, ard?ndan da K?rk?siya'da Süfyanî ile sava?a giri?mesidir.
Dolay?s?yla Mo?ol Türklerinin fitne dolu hareketlerini ve ?slam topraklar?na sald?r?lar?n? aç?klayan rivayetleri, Müslümanlar?n haberdar olup sadr-? ?slam'da naklettikleri Peygamber-i Ekrem'in (s.a.a) mucizeleri ve önceden haber verdi?i olaylar ile ilgili rivayetler aras?nda de?erlendirmemiz gerekir. Nitekim Mo?ollar?n sald?r?s? s?ras?nda ve sonraki dönemlerde bu rivayetler çokça konu?ulmaya ba?lad?. Ki bu rivayetlerde, ?mam Mehdi'nin (a.f) zuhuruna de?inmeden Mo?ol fitnesinin ortadan kalkaca??, ayr?ca Müslümanlar?n da zafer kazanacaklar? müjdesi veriliyor.
?imdi Mo?ollar?n sald?r?s?ndan bahseden rivayetlerin birkaç?na örnek olarak de?iniyoruz:
?mam Ali (a.s) ?öyle buyurur: “Sanki yüzleri çekiçle dövülmü? kalkan gibi olan bir toplulu?u (Mo?ol Türklerini) görür gibiyim. Renkli ve has ipek giyiyorlar. En güzel atlar? kendilerine sakl?yorlar. Çok cinayet i?lerler; öyle ki yaral?lar öldürülenlerin üzerinden yürür. Kaçanlar?, esir dü?enlerinden daha azd?r”. Arkada?lar?ndan birisi, "Sana gayb ilmi verilmi? ey Müminlerin Emîri!" deyince, ?mam Ali (a.s) güldü ve Kelb kabilesinden olan o adama ?öyle buyurdu: “Ey Kelbli! Bu, gayb ilmi de?ildir; bu ancak ilim sahibinden (Resulullah'tan) ö?rendi?im ilimdir. Çünkü gayb ilmi, k?yamet ilmidir. Bu da Allah'?n ?u ayetinde sayd??? ?eylerdir: "Muhakkak ki k?yamet saati Allah'?n indindedir. Ya?muru O indirir. Rahimlerdeki olaca?? O bilir. Hiçbir ?ah?s yar?n ne kazanaca??n? bilmez ve hiçbir ?ah?s nerede ölece?ini de bilmez."[3] Bundan dolay? rahimlerden erkek mi k?z m?, çirkin mi güzel mi, cömert mi cimri mi, bedbaht m? mesut mu, cehenneme bir odun mu; yoksa cennetlerde peygamberlere bir arkada? m? olaca??n? Allah bilir. ??te bu Allah'tan ba?ka hiç kimsenin bilemeyece?i gayb ilmidir. Bundan ba?ka bir ilim daha vard?r ki, Allah onu nebisine ö?retmi? ve o da bana ö?retmi?tir. Kalbim iyice idrak etsin ve akl?m da iyice kavras?n diye dua etmi?tir”. [4]
e) Hz. Mehdi'nin (a.s) Türklerle sava??na i?aret eden rivayetler.
?mam Cafer Sad?k (a.s) ?öyle buyurmu?tur: “Mehdi'nin (a.f) haz?rlad??? ilk ordu önce Türklerin üzerine yürür; onlar? yenilgiye u?rat?p esir ald?ktan ve mallar?n? ele geçirdikten sonra ?am'a do?ru hareket edip oray? fetheder”. [5]
?mam Cafer Sad?k (a.s) bu hadiste Hz. Mehdi'nin (a.f) sava?a haz?r hâle getirip gönderdi?i, ama kendisinin yer almad??? ilk orduyu kastediyor. Baz? rivayetlerde ise ?öyle geçer: ?mam, Irak'a giri? yapt?ktan ve Irak'la Hicaz'?n kurtulu?u için yapaca?? birkaç sava?tan sonra ordusunu Türklere do?ru gönderecektir.
Muhtemelen bu rivayetteki Türklerden, Türkiye Türkleri kastedilmi?tir. Fakat bundan maksat Ruslar da olabilir. Ki Süfyanî, K?rk?siya'da onlara kar?? sava? açacak, onlardan hiçbiri di?erini ma?lup edemeyecek ve sonunda ?mam Mehdi'nin (a.f) eliyle yok olacaklar.
h) Türk topraklar?n?n y?ld?r?m ve depremler neticesinde viran olaca??na de?inen rivayetler.
Bununla, y?ld?r?m ve deprem etkisi yaratan füze gibi silahlar kastedilmi? olabilir.
Anla??ld??? kadar?yla bu olay, onlar?n ?mam Mehdi (a.f) ile yapacaklar? sava??n ard?ndan gerçekle?ecektir ve bu sava? geni? çapta bir y?k?ma yol açacakt?r. Öyle ki yok olmalar?na, güç ve ?anlar?n?n ortadan kalkmas?na neden olacakt?r. Çünkü zuhur rivayetlerinde zikredilen bu olaydan sonra art?k Türklerden söz edilmiyor; sadece onlar?n ikinci hurucundan sonraki durumlar? hakk?nda ?u ifadeye yer veriliyor: “Art?k Türklerin gücünden hiçbir iz kalmayacakt?r!”
Bu bak?mdan büyük ihtimalle söz konusu edilen topluluk Ruslard?r. Çünkü zuhura ait rivayetlerde hiçbir Müslüman millet hakk?nda böyle bir tabir kullan?lmam??t?r.
--------------
[1]- Gaybet-i Nu'mânî, s. 170.
[2]- el-Fiten ve'l-Melahim, s. 32.
[3]- Lokmân, 34.
[4]- Nehcü'l-Belâ?a, 128. Hutbe.
[5]- Be?aretu'l-?slam, s. 185.
gaziantep escort,mersin escort,gaziantep escort,seks hikayeleri
yat?r?ms?z deneme bonusu deneme bonusu veren siteler 2024