Tweet |
İmam Rıza’dan (a.s) nakledilen hadiste büyü ve sihrin ancak Allah’ın izniyle etki edeceği bildirilmektedir.
Muhammed b. İsa der ki İmam Rıza’dan (a.s) “sihir” hakkında sordum. İmam (a.s) şöyle buyurdu: “Sihir gerçektir, ancak sadece Allah’ın izniyle etkisi olur.”[1]
Bu rivayette mevzu bahis olan ibaret: (هُوَ یُضِرُّ بِإِذْنِ اللهِ تَعَالَى) “O (sihir) Allah-u Teala’nın izniyle zarar verir” bölümü olup, bu tabirden iki anlam çıkarılmaktadır:
Sihrin tekvini etkisi
Tevhid inançının temel ilkelerinden biri de alemde var olan bütün gücün Allah-u Teala’nın kudretinden kaynaklandığıdır. Ateşin yakıcılığı ve kılıcın keskinliği dahi Rabbin izni ve tekvini emri olmadan gerçekleşmez.
Varlık alemi sebep sonuç üzeredir. Elbette bazı sebepler maddi ve bazıları ise, madde ötesi sebeplerdir. Allah-u Teala’nın hikmetli iradesi her oluşun ve olayın kendine özgü sebepten meydana gelmesi üzeredir. Elbette yinede bütün sebebler ve sonuçlar Allah-u Teala’dan kaynaklanır ve ondan güç ve kudret alır. Sebebi yaratanda, ona güç ve kudret verende odur.
Aynı şekilde sebebi ona özgü olan sonucu doğurması için hazırlar. Hakikatte varlık aleminde gerçek sebep tekdir. Varlık alemi sebep-sonuç ilişkisi içinde tecelli etmektedir. Bütün varlık alemi Hak Teala’ya muhtaç ve ondan kaynaklanmaktadır.[2]
Büyü ve sihrin etki etmesi konusunda da durum bu şekildedir. Allah-u Teala kendi kudretiyle böyle bir iradeyi ve güçü bazı insanlara imtihan vesilesi karar kılmıştır. Bu kişiler bu iradeden faydalanarak ve geliştirerek, inanılmaz işler gerçekleştirebilirler. Ama maalesef bazıları bunu kötüye kullanarak, yakışık almayan, nahoş işlere kalkışmaktadırlar. Bunun karşısında bazı salih insanlarda sihir ve büyü yöntemlerine ve usulüne vakıf olarak diğerlerinin cadılarını bozmaktadır.
Öyleyse bu gücü insan vücudunda karar kılan ve Allah-u Teala’dır. Sadece onun izniyle tahakkuk bulur. Ancak ondan nasıl kullanılacağı, insanın kendi ühdesinedir. Bunun kullanımından da mesuldür. Allah-u Teala’nın karar kıldığı para, güç, güzellik, musibet, savaş gibi diğer imtihan vesilelerinden bir fark yoktur. Buna binaen ilahi adaletle bir çelişki söz konusu değildir.[3]
Sihre etki etme izni verilmesi
Sihrin varlıksal gerçekciliği ayrı bir boyut, fiili olarak etki etmesi ayrı bir konudur. Allah-u Teala sihrin ve büyünün etki etmesini bazı durumlarda engelleyebilir. Yani varoluşsal tekvini etkisi Allah-u Teala tarafından ortadan kaldırılabilir. Buna binaen rivayette sihrin mutlak bir şekilde etki edeceği reddedilmiş ve Allah-u Teala’nın izninin şart olduğu ilan edilmiştir. Bazı durumlarda ilahi hikmet ve maslahat bu sihrin ve büyünün Allah-u Teala’nın izniyle birine zarar vermesi engellenmiştir.
Her halükarda nakledilen rivayetin devamında ve diğer rivayetlerde açıklandığı üzere, sihir ve büyü ile mücadele için zikirler ve dualar beyan edilmiştir. Böylelikle sihir ve büyünün tekvini eserini kontrol edebiliriz. Hatta açıklanan dua ve zikirlerin yardımıyla Allah’a tevekkül ederek, sihrin ve büyünün etki etmesini sağlayabiliriz.
Mevzu bahis olan rivayetin devamında İmam Rıza (a.s) sihrin etki ve eserinden korunmak için şu desturu vermiştir: ‘Sana büyü yaptıkları zaman ellerini yüzüne kadar kaldır ve şunu oku:
بِسْمِ اللهِ الْعَظِیمِ، بِسْمِ اللهِ الْعَظِیمِ، رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ
Bismillah’il Azim, bismillah’il azim, rabb’il arş’il azim.[4]
------------------
[1] Tabersi, Hasan b. Fazl, Mekarim’ul Ahlak, s. 413, Kum, Şerif Razi, 4.bk, 1412 h.k.
[2] Subhani, Cafer, Esalet-i Ruh, s. 241, Kum, Muessesetu’l İmam Sadık (a.s).
[3] Bakınız: Sihir öğrenmek ve Allah’ın izniyle zarar vermesi, Cevap: 6481.
[4] Mekarim’ul Ahlak, s. 413.
gaziantep escort,mersin escort,gaziantep escort,seks hikayeleri
yatırımsız deneme bonusu deneme bonusu veren siteler 2024