Bugun...



Allah'a İmanın Kökenleri

Allah'a İmanın Kökenleri

facebook-paylas
Güncelleme: 04-08-2020 12:24:24 Tarih: 19-12-2019 14:53

 Allah'a İmanın Kökenleri

Bismillahirrahmanirrahim

 

Soru: Bazı sosyologlar Allah’a inanmanın deprem ve yıldırım gibi doğal afetlerden korkma sonucu meydana geldiğini ileri sürmüşlerdir. Yani, insanoğlu ruhsal yönden huzura kavuşmak için “Tanrı” diye bir yaratık hayal etmiş ve onu tapınmaya başlamıştır. Bu yüzden olayların doğal nedenleri tanındıkça ve tehlikelerden korunma yolları öğrenildikçe Allah’a olan inanç da zayıflamaktadır.

Marksistler, bu şüpheyi sosyolojinin bir verisi olarak kendi kitaplarında tantanalı ifadelerle söz konusu ederek bu konuda gereken bilgiye sahip olmayan insanları aldatmaya çalışmışlardır. Bu şüpheyi nasıl cevaplayabiliriz?

 

Cevap: Bu şüpheyi bir kaç yolla cevaplandırmak ve batıl olduğunu ortaya koymak mümkündür:

1- Bu şüphe bazı sosyologların ortaya attığı bir faraziyeden başka bir şey değildir. Bunu ispatlamak için hiçbir bilimsel kanıt ortaya koyabilmiş değillerdir.

Bu asırda bile herkesten daha çok, doğal fenomenlerin nedenleri hakkında araştırma ve buluşları olan bilim adamları, Allah’ın varlığına kesin bir inançla inanmaktalar. Bu da Allah'a inanmanın korku ve bilgisizlikten kaynaklanamadığını ispatlamaktadır.

2- Bazı doğal olayların asıl sebeplerini bilmemek ve bu olaylardan korkmak Allah’a yönelmeye sevk eden faktörlerden olsa bile bu, Tanrı’nın korku ve cehaletin ürünü olduğu anlamına gelmez. Nitekim zevk alma ve ün yapma gibi ruhsal faktörlerin tekniksel ve bilimsel alanlarda çalışmaya sebep olmaları, insanın söz konusu sahalardaki buluşlarının yalan ve gerçek dışı olduğu manasına gelmemektedir.

3- Bazıları, yaratıcıyı sebebi bilinmeyen olayları meydana getiren biri olarak tanımışlarsa ve neticede söz konusu olayların doğal nedenlerinin bulunması sonucu onların inançlarında bir zayıflama söz konusu olmuş ise, bu, o kimselerin bilinç ve imanlarının zaafını gösterir, Allah’a inanmanın temelsiz bir inanç olduğunu değil. Çünkü Allah Teâlâ’nın evrendeki olaylara neden oluşu doğal nedenlerde olan nedensellikle aynı türden ve aynı seviyedeki bir nedensellik değildir; Allah’ın nedenselliği bütün madde ve madde ötesi nedenleri kapsamına alan ve nedenlerin bağlı bulunduğu daha yüksek bir aşamadaki bir nedenselliktir.




Bu haber 1776 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER SORU-CEVAP Haberleri

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
İLAN PANOSU

Web sitemize nasıl ulaştınız?


HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI YUKARI