Bugun...



Ehl-i Beyt (a.s) ve Hz. Peygamber’in (s.a.a) Hanımları - 2

Ehl-i Beyt (a.s) ve Hz. Peygamber’in (s.a.a) Hanımları - 2

facebook-paylas
Güncelleme: 15-06-2021 12:14:31 Tarih: 15-06-2021 12:09

Ehl-i Beyt (a.s) ve Hz. Peygamber’in (s.a.a) Hanımları - 2

5- Hz. Peygamber (s.a.a) ömrünün son altı, yedi veya sekiz ayında hergün sabah namazı vakti Hz. Fatıma’nın (s.a) evi önüne gelir “Namaz, ey Ehlibeyt! Allah’ın rahmeti ve selamı sizlere olsun” diye buyurur ve daha sonra Tathir ayetini okurdu.

Hz. Peygamber’in (s.a.a) yapmış olduğu bu fiilin ve sözlerin anlamı nedir? Tathir ayetini onlar hakkında bir defa okuması yeterli olmaz mıydı da! Aylarca ve defalarca okuyordu; bunların sebebi nedir?

Sebep, ister Medine’de ve ister Medine dışında bulunan veya bu müddet içerisinde Medine’ye gelip giden Müslümanların tamamının bu olaydan ve Tathir ayetinin kimler hakkında olduğundan haberdar olmaları ve diğerlerine haber vermeleriydi.

Hatta bazı rivayetlerde Hz. Resul-i Ekrem’in (s.a.a) Hz. Fatıma’nın (s.a) kapısını iki eliyle tutup da “Namaz ey Ehlibeyt!….” buyurduğu naklolunmuştur.

Oysa, eğer Hz. Peygamber’in (s.a.a) hanımları da Ehlibeyt’ten (a.s) olmuş olsalardı, bir defa dahi olsa Hz. Peygamber (s.a.a) “Ehlibeyt” kelimesini onlar hakkında da kullanırdı. Oysa hiç kimse, hatta aziz ve muhterem olmak isteyen Hz. Peygamber’in (s.a.a) bazı hanımları ve bunların dışında geneli bile, böyle bir iddiada bulunmamış; hiç bir rivayette naklolunmamış ve hiç bir kaynak kitapta yazılmamıştır.

Hatta bu hadisin ravilerinden birisi olan Aişe dahi bu ayetin İmam Ali (a.s), Hz. Fatıma (s.a), İmam Hasan (a.s) ve İmam Hüseyin (a.s) hakkında nazil olduğunu itiraf etmiştir. Hz. Resul-i Ekrem’in (s.a.a) vefatından sonra da hanımları içerisinde hiçbirisinin Ehlibeyt’ten (a.s) olduğu iddiası olmamış ve böyle bir iddiayı sahabe bile yapmamıştır.

6- Tathir ayetinden önce, Hz. Peygamber’in (s.a.a) hanımlarına hitaben yirmi tane kadınların çoğulunu belirten (kunne - kuntunne - turidune) zamir vardır. Ama Tathir ayetine gelince, hitap olunanlarda bir değişiklik olur ve kadınların çoğulu zamiri kalkar, erkeklerin çoğulunu belirten zamir (kum) o zamirlerin yerine geçer. Eğer maksat kadınlar idi ise neden zamir erkeklerin çoğuluna dönüştü.

7- Diğer bir delil de Sahih-i Müslim’deki rivayettir; … Zeyd b. Erkam’dan “Hz. Peygamber’in (s.a.a) Ehlibeyti (a.s) kimlerdir? Onun kadınları mıdır?” şeklinde sorulunca, o şöyle cevap vermiştir: Hayır, vallahi kadın eşi ile birlikte belirli bir zamanda beraber olur. Daha sonra eşi onu boşarsa, kadın babasının ve kavminin yanına döner. Hz. Peygamber’in (s.a.a) Ehlibeyt’i (a.s) onun aslıdır ve ona en yakın olup, ondan kopmayan akrabaları ve sadakanın haram olduğu kimselerdir. [1]

Neticede bu hadiste de hanımların Ehlibeytten (a.s) olmadığı bahsedilmiştir.

 

-----------------

[1]- Sahihi Müslim, c. 5, s. 27, h. 2409




Bu haber 124 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER EHLİ BEYT Haberleri

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
GAZETEMİZ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI YUKARI